Gratis hulp bij uw digitale aanvraag of melding
Veel zaken regelt u digitaal. Bijvoorbeeld via de website van gemeente Alkmaar. Denk aan een afspraak maken, een uittreksel aanvragen of een verhuizing doorgeven.
Om in te loggen heeft u een DigiD nodig. Dat kan vanaf 5 januari 2023 alleen met de DigiD app of sms-controle. Dit is zo om uw persoonlijke gegevens goed te beschermen. U heeft daarom altijd uw telefoon of tablet nodig. Inloggen met alleen uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord is dan niet meer mogelijk. Meer informatie staat op de website van MijnOverheid.
Vindt u dit moeilijk? Dan is er hulp voor u. Deze hulp is gratis.
Bibliotheek Kennemerwaard heeft een informatiepunt. U wordt daar gratis geholpen met:
- een DigiD aanvragen en gebruiken;
- een product of dienst digitaal aanvragen bij de gemeente;
- een online afspraak bij de gemeente maken.
Het Informatiepunt Digitale Overheid is bereikbaar via
- telefoon – (072) 5 15 66 44 (dinsdag en donderdag, van 14.00 tot 15.00 uur)
- WhatsApp – 06 12 41 65 84 (werkdagen, tijdens kantoortijden)
- e-mail – klantenservice@bknw.nl
Wilt u meer informatie over het Informatiepunt Digitale Overheid? Bekijk de website van Bibliotheek Kennemerwaard.
Bibliotheek Kennemerwaard biedt ook een gratis online cursus aan.
Tijdens de cursus Digisterker door doen! leert u:
- handige informatie vinden;
- iets online aanvragen;
- een DigiD aanvragen en gebruiken;
- de berichtenbox van de overheid te gebruiken.
U doet de cursus over de digitale overheid thuis, met telefonische hulp van ervaren docenten.
Ga naar de website van Bibliotheek Kennemerwaard voor meer informatie.
U kunt ook zelf aan de slag met DigiD. Op de website Steffie krijgt u stap voor stap uitleg. Hier kunt u zelfs veilig oefenen met het aanvragen van DigiD.
Meer informatie vindt u op de website van Steffie.
Lukt het u niet om online uw verhuizing door te geven? Kom dan naar het Stadskantoor en vraag daar naar een digihost. U hoeft voor deze hulp geen afspraak te maken.
Bekijk de informatie op de pagina Verhuizing doorgeven. Hier leest u wat u mee moet nemen om uw verhuizing door te geven.
Lukt het u niet om uw VOG online aan te vragen? Kom dan naar het Stadskantoor en vraag daar naar een digihost. U hoeft voor deze hulp geen afspraak te maken.
Zorg dat u alle benodigde documenten bij u heeft. En een DigiD inlogcode heeft. Anders kunnen wij u niet meteen helpen.
Heeft u geen DigiD? Bekijk de eerdere informatie op deze pagina. Of bezoek de hulp-pagina van de website van DigiD.
Bekijk de informatie op Melding Wmo.