Huisnummering, toekenning
De gemeente moet elk gebouw een nummer geven. Hebt u een nieuwbouwhuis gekocht of gehuurd en weet u niet wat uw huisnummer is? Dan vraagt u dit op bij de gemeente. Dit doet u ook als u een extra huisnummer nodig hebt, omdat u uw woning splitst.
U vraagt een huisnummer aan door het aanvraagformulier in te vullen. U hoeft een huisnummer niet apart aan te vragen als u al een omgevings- of een woonsplitsingsvergunning hebt aangevraagd.
Log in met DigiD en uw persoonsgegevens zijn al ingevuld.
Log in met eHerkenning en uw organisatiegegevens zijn al ingevuld.
- U moet eigenaar of gemachtigde van de eigenaar van het object zijn;
- Wanneer het object (of deel hiervan) meerdere eigenaren heeft, moet ook de andere eigenaar schriftelijk instemmen met de huisnummeraanvraag;
- Wij raden aan om óók een eventuele huurder van het object bij de aanvraag te betrekken;
- De aanvrager moet na verlening van een huisnummer binnen 4 weken het nummer aanbrengen op het pand.
U hoort binnen 8 weken onze beslissing.
Neem dan contact met ons op via het contactformulier: