Huisnummering, toekenning

De gemeente moet elk gebouw een nummer geven. Hebt u een nieuwbouwhuis gekocht of gehuurd en weet u niet wat uw huisnummer is? Dan vraagt u dit op bij de gemeente. Dit doet u ook als u een extra huisnummer nodig hebt, omdat u uw woning splitst.

U vraagt een huisnummer aan door het aanvraagformulier in te vullen. U hoeft een huisnummer niet apart aan te vragen als u al een omgevings- of een woonsplitsingsvergunning hebt aangevraagd.

DigiD Logo

Log in met DigiD en uw persoonsgegevens zijn al ingevuld.

Aanvragen
eHerkenning logo

Log in met eHerkenning en uw organisatiegegevens zijn al ingevuld.

Aanvragen

  • U moet eigenaar of gemachtigde van de eigenaar van het object zijn;
  • Wanneer het object (of deel hiervan) meerdere eigenaren heeft, moet ook de andere eigenaar schriftelijk instemmen met de huisnummeraanvraag;
  • Wij raden aan om óók een eventuele huurder van het object bij de aanvraag te betrekken;
  • De aanvrager moet na verlening van een huisnummer binnen 4 weken het nummer  aanbrengen op het pand.

U hoort binnen 8 weken onze beslissing.

Neem dan contact met ons op via het contactformulier: