Adresonderzoek, verzoek tot uitschrijving

De gemeente controleert of inwoners op het juiste adres ingeschreven staan. Staat er iemand ingeschreven op uw adres die er niet meer woont? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te doen. Een adresonderzoek is gratis.

Hulp nodig bij je digitale aanvraag of melding? Bezoek dan de pagina Digivangnet.

DigiD Logo

Log in met DigiD en uw persoonsgegevens zijn al ingevuld. Lees meer over DigiD.

Aanvragen adresonderzoek

Zodra uw verzoek ontvangen is, start er een adresonderzoek. Dit duurt enige tijd.

Uitschrijving

Uitschrijving kan alleen als de vorige bewoner zelf een adreswijziging doorgeeft of als uit ons onderzoek blijkt dat de persoon er niet (meer) woont. De wettelijke procedure duurt gemiddeld 3 maanden.

Neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 14 072.

Instellingen en overheden die gegevens uit de administratie van de gemeente gebruiken, kunnen ook om een adresonderzoek vragen.

Om de kwaliteit van onze gegevens te blijven optimaliseren neemt de gemeente Alkmaar deel aan de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA). Hierbij doen wij onderzoek naar adressen waar twijfels bestaan over de juistheid van de registratie.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over de LAA? Kijk dan op https://www.rvig.nl/landelijke-aanpak-adreskwaliteit-laa

Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA. Het privacybeleid(opent in nieuw tabblad) en de servicevoorwaarden(opent in nieuw tabblad) van Google zijn van toepassing.