Paspoort of ID-kaart kwijt of gestolen
Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is deze gestolen? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door om identiteitsfraude te voorkomen. Omschrijf duidelijk waar en hoe deze vermist is geraakt.
Let op! De melding is definitief. Dit kan dan niet meer teruggedraaid worden. Als u daarna uw paspoort of ID-kaart terugvindt, kunt u deze niet meer gebruiken. En dan moet u een nieuwe aanvragen.
Hulp nodig bij het digitaal aanvragen van een product of dienst? Ga naar het digivangnet.
Log in met DigiD.
Wij melden de vermissing op z’n laatst de volgende werkdag aan. Doordat uw document als vermist is aangemeld en ongeldig is, is de kans op fraude kleiner.
U moet uw document inleveren bij de gemeente. U kunt uw document niet meer gebruiken. Deze is als vermist aangemeld en daardoor ongeldig is geworden.
Dan maakt u zo snel mogelijk een afspraak om een nieuw document aan te vragen. U kunt dan gelijk de vermissing doorgeven. U kunt voor het maken van een afspraak ook bellen met 14 072.
Heeft u het vermoeden dat u het slachtoffer bent van identiteitsfraude? Dan kunt u het beste zo snel mogelijk aangifte doen bij de politie. Voor meer informatie kunt u terecht bij het Centraal Meld- en Informatiepunt Identiteitsfraude en -fouten (CMI). Bel 1400 of ga naar rijksoverheid.nl/identiteitsfraude.