Paspoort of ID-kaart kwijt of gestolen
Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is deze gestolen? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door om identiteitsfraude te voorkomen. Omschrijf duidelijk waar en hoe deze vermist is geraakt.
Let op! De melding is definitief. Dit kan niet meer teruggedraaid worden! Als u daarna uw paspoort of ID-kaart terugvindt, kunt u deze niet meer gebruiken. Dan moet u een nieuwe aanvragen.
Hulp nodig bij het digitaal aanvragen van een product of dienst? Ga naar het digivangnet.
Log in met DigiD.
Wij melden de vermissing op z’n laatst de volgende werkdag aan. Doordat uw document als vermist is aangemeld en ongeldig is, is de kans op fraude kleiner.
U moet uw document inleveren bij de gemeente. U kunt uw document niet meer gebruiken. Deze is als vermist aangemeld en daardoor ongeldig geworden.
Dan maakt u zo snel mogelijk een afspraak om een nieuw document aan te vragen. U kunt dan gelijk de vermissing doorgeven.
Bellen voor een afspraak
Lukt u niet om online een afspraak te maken? Dan kunt ook bellen met 14 072 voor het maken van een afspraak.
Heeft u het vermoeden dat u het slachtoffer bent van identiteitsfraude? Dan kunt u het beste zo snel mogelijk aangifte doen bij de politie.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u terecht bij het Centraal Meld- en Informatiepunt Identiteitsfraude en -fouten (CMI). Bel 14 00 of ga naar rijksoverheid.nl/identiteitsfraude.